maandag 9 augustus 2010

victor simoni

Ik heb voor mijn 2de architect "victor simoni" gekozen omdat hij prachtige villa's maakt. Zijn villa's of privéwoningen zijn sober, luchtig en tegelijkertijd heel mooi vormgegeven. Buiten zijn villa's en privé woningen ontwerpt hij ook grote museums en horecazaken.

Eerst ga ik een paar privéwoningen bespreken, zowel binnen als buiten, daarna een aantal grotere realisaties.

VILLA'S EN PRIVÈWONINGEN





Dit is een keuken uit een huis in Aalst, hier heeft de architect met zwart - wit kleuren een bepaalde sfeer proberen te verkrijgen. Het is een heel strakke en moderne keuken.
Wat ook opvalt hier is dat hij veel onrechtstreeks licht heeft ingebouwd in deze keuken.



De living in dezelfde villa als hierboven.
Weer een heel sobere en strakke, maar tegelijk toch gezellige ruimte.
De architect heeft de tv verborgen achter een kastenwand die je bijna niet ziet (rechts van de foto)



STADHUIS IN BILZEN





Het stadhuis in Bilzen, het lijkt maar een gewoon, oud herenhuis maar aan de binnenkant heeft de architect zich volledig kunnen uitleven aan de mooie, grote ruimtes en heeft er een prachtig hoog architectonisch hoogstandje van gemaakt.

Van deze interieurs heb ik helaas geen beeldmateriaal gevonden.





LIVING TOMORROW IN VILVOORDE




Dit gebouw is het 4 project van Het Huis Van De Toekomst.
Bij de vorige 3 gebouwen is men zich telkens gaan baseren op een stofzuiger, dit prachtige 4 de huis moest eens wat anders worden dan een gewoon strak gebouw met één blikvanger de blauwe schelp in het midden van het gebouw, tegelijk zijn er ook zonnepanelen op geïnstaleerd maar deze zijn mooi ingewerkt in de blauwe schelp.







Hierboven heb ik een aantal foto's van het interieur laten zien, het is allemaal heel modern.
De keuken is toch niet helemaal mijn smaak, ik vind hem veel te organisch en koud, totaal niet gezellig.


DE SOUVEREIN 








Dit is een evenementenhal in Lommel. Het is een zeer mooi, doordacht gebouw.
Wat ik vind dat hier zo speciaal aan is zijn de 2 grote zuilen het dak dragen d.m.v. stalen kabels.

De materialen van dit gebouw zijn vooral beton en glas, dit is vrij goedkoop en geeft toch een modern en warm gevoel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten